Dankjewel…

Het zit er bijna op. Kleine meid haar kleutertijd…

Dankjewel…

… voor de pleisters op geschaafde knietjes
… voor je meeleven bij vreugde en verdrietjes

… voor het drogen van traantjes
… voor het helpen pellen van banaantjes

… voor het teder vasthouden van haar handje,
… voor het zorgvuldig bewaren van dat eerste uitgevallen tandje

… voor alle verhaaltjes die je hebt verteld,
… voor al die keren dat ze in je armen kwam gesneld

… voor de eindeloos veel dingen die ze van je leerde,
… voor je begrip toen je haar iets vroeg en zij deed nog maar eens het omgekeerde

… voor alle mooie dingen die ze maakte,
… voor ieder versje of liedje dat me raakte

… voor het helpen zoeken naar verloren fluo-hesjes,
… voor de vele wijze levenslesjes

… voor het gek doen en het grapjes maken,
… voor het vrijheid geven terwijl je steeds bleef waken

… voor het zorgeloos laten spelen,
… voor het eerlijk leren delen

… voor het eindeloze geduld,
… voor iedere zoen op iedere blauwe bult

… voor alle goeie zorgen,
… voor alle inzet, gisteren, vandaag en morgen

… voor de lieve dingen die je doet en deed,
… voor al die dingen waar ik zelfs niets van weet

… om zoveel onuitgesproken zaken
… die van mijn meisje een gelukkig kleutertje maken!

… voor alles wat je voor Lunaatje hebt gedaan,
… kan een ‘dankjewel’ eigenlijk nooit volstaan

IMG-20160529-WA0000

Ik kan het ganse schoolteam onmogelijk voldoende bedanken… Van die aller-eerste peuterdag op 18 februari 2013 tot haar aller-laatste kleuterdag op 30 juni 2016: alles was voor Luna 1 groot feest!

Ik zei het al eerder en ik zal het blijven herhalen: het gevoel dat mijn kleine meisje door iedere juf, meester, opvangmoeke, directie-lid en ander school-team-lid écht graag gezien wordt, dat gevoel is onbetaalbaar. En onbeschrijflijk.

2 thoughts on “Dankjewel…

  1. Misschien met kleine aanpassing, maar met grote zekerheid, zal je dat lijstje nog enkele keren herhalen, telkens bij het afsluiten van een periode, tot kleine meid het overneemt en het opdraagt aan grote meid.

  2. Elke, na het lezen van dit blogje wou ik dat ik één van de kleuterjuffen van Luna was ! Wat heb jij al die complimenten prachtig verwoord, ik geniet ervan om dit te lezen ! Moesten alle mama’s/ouders zijn als jij, dan zou het beroep van kleuterjuf nog veel aantrekkelijker zijn ! Fijne vakantie voor jullie !

Geef een reactie

