Disclaimer.

Ik was het even kwijt. Het ‘hoe’, ‘wat’ en ‘waarom’ van dit blogje. Vandaar de stilte… Eventjes ‘on hold’ en bekijken of dit wel zin heeft. Maar ja. Uiteraard heeft het dat wel. Voor ons althans. Of u wilt meelezen, dat laat ik helemaal aan u over.

Dit blogje werd ooit ‘geboren’ als online herinneringsboek aan en voor kleine meid. En ook wel voor grote meid. Want het geheugen laat het maar al te vaak wat afweten. Herinneringsboeken zijn dan welkom. Op voorwaarde dat je het paswoord van het online-ding niet vergeet. Of niet vergeet waar je ergens al die paswoorden hebt bewaard. Zucht… Dàt en al die 4-cijferige codes. Bankkaarten, gsm, ID-kaart, i-pad, garage poort thuis, garage poort elders,… En dat zijn uiteraard allemaal verschillende codes. Grote nachtmerrie als ik die ooit allemaal vergeten ben. Dat wordt nog wat…

Maar goed. Ik wijk weer af… Dit blogje dus. Ik was het wat ‘kwijt’. Het is altijd (en nog steeds) de bedoeling geweest om te schrijven voor onszelf. Voor kleine meid en grote meid. Fijn dat de brede familie-kring ook meeleest, dat maakte de band alleen maar hechter. En ook de vrienden- en kennissenkring. Fijn, fijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Maar ook hoe meer (zelf)-censuur en steeds verkrampter om iets neer te pennen. Schrik. Want de blikken zijn soms ook (ver)oordelend. En kritisch. Er was opeens een publiek. Wel ja, niet ‘opeens’, eerder geleidelijk, Maar toch. Opeens schreven we dus voor een publiek. Dat is iets helemaal anders dan puur een herinneringsboek voor onszelf. En dat publiek stelde geregeld vragen. Via mail. Of live. Vragen over wat ik schreef. Of vragen over wat ik net niet schreef. Want uiteraard is de verzameling onderwerpen waarover hier niét geschreven wordt gigantisch veel groter dan waar wél over geschreven wordt. En vaak zegt het veel meer over ons als we een onderwerp uit de weg gaan, dan als we het aankaarten.

Soit. We moesten hier even over bezinnen. Maar neen, er komt geen ‘slotje’ op. Geen wachtwoord. We gaan voor openheid. Beperkte openheid weliswaar. Ik gooi hier écht niet alles op het wereld-wijde-web.

Maar we zijn terug. Denk ik. En u mag me vragen stellen. Dat mocht altijd al. Als u graag iets over ons wil weten: shoot! Als u onze visie (wel, meestal de visie van grote meid dan) of ervaring over iets wil weten: shoot again! Als u graag een blogje wil met een specifiek onderwerp: shoot shoot shoot. Doe gerust. Stuur maar een mailtje (ElkeCool@hotmail.com) of spreek me aan. En in absolute ambtenaren-stijl reageer ik met ‘ik neem het mee’. Geen absolute belofte of garantie dat ik het ook écht in alle openbaarheid zal aankaarten. Maar ik zal er wél zeker en op z’n minst over nadenken. Dat beloof ik dan wel weer.

Ondertussen heb ik wel de weg naar mijn blogje terug gevonden. Want het blijft ‘mijn’ blogje. Mijn veilige plekje. Mijn herinneringen. Mijn verhaaltjes en foto’s. Maar laat ons duidelijk zijn: héél fijn dat jullie meelezen! En blijf dat gerust doen 🙂

4 thoughts on “Disclaimer.

  1. Dag Elke en Luna!
    Weer een pracht van een post 🙂
    Als mede blogger geniet ik er echt van om soms eens iemand anders zijn/haar blog te lezen maar ik geniet toch het meeste van die van jullie… Stilletjes wou ik dat bloggen al “in” was toen ik, in ’95, zelf nog een kleine meid was. Maar ik moet het doen met tientallenfotoboeken en herinneringen die ze er zelf bijgeven. Ooit zal ik dat misschien zelf eens noteren. Maar dat zijn zorgen voor later..
    Ik zou zeggen, keep up the good posts!
    Ondertussen staat er een linkje naar de blog hier op mijn blog 😉

    Groetjes!
    Margo

Geef een reactie

