Prioriteiten

Grote meid: ‘Kom schat, doe eens een beetje voort. Ik moet nog boodschappen uitladen, daarna de was uithangen, de droge was plooien en alles in de kast leggen. En eigenlijk moet ik ook nog de beddenlakens verversen. Komaan lieveke, ik heb nog veel werk… ‘

Kleine meid: *zucht diep. Heel diep. En luid* (groeit dat er ooit eens uit, trouwens, dat over-dramatisch gezucht?): ‘Mama…. *pauze*… zou jij niet beter eerst een paar andere dingen doen? Zodat je die niet vergeet?’

Grote meid: ‘Huh? Wat moet ik dan eerst doen?’

Kleine meid: ‘Goh… bijvoorbeeld de televisie aansteken en eten maken voor mij?’

prioriteiten

Ik zweer u op alles wat mij lief is dat ik nog NOOIT vergeten ben om Luna eten te geven. Ze ziet er ook allesbehalve ondervoed uit. Maar goed. De juffrouw heeft voor alle duidelijkheid toch nog maar eens de prioriteiten hier ten huize duidelijk gesteld.

4 thoughts on “Prioriteiten

Geef een reactie

