Reizend kasteel

Zo af en toe ‘ontdekken’ wij iets waar we van denken: dit is écht leuk. Of origineel. Of mooi. En meestal vindt dat wel op de één of andere manier ook zijn weg hier naar dit blogje. Want als het écht leuk is, dan vinden wij dat ‘love’. En dan willen we dat graag in ons ‘life’ en meestal is het ook wel ergens ‘Luna’-gerelateerd… En dan willen we dat uiteraard een plaatsje geven op ‘Love, life and Luna’.

Deze week was het één zinnetje op het digitale prikbord van het werk van grote meid dat meteen de aandacht trok: ‘Reizend kasteel zoekt prinses’. Ik hoef u niet te vertellen waarom dit berichtje er voor ons uitsprong, wellicht…

Interesse en vooral nieuwsgierigheid werden meteen gewekt… Het berichtje verwees naar een facebook-pagina: Het reizend kasteel.

Ik neem even schaamteloos het tekstje van de FB-pagina over:
Op een mooie sinterklaasochtend vonden twee meisjes mij op het tapijt van de living. Alles erop en eraan! Met een bed en een spiegel, met een tafel en stoelen, en een plant, en nog vanalles! En bovenal: ik ben gezellig roze, en met mijn torentjes er bovenop, vooral groot!
Barbies werden terstond bovengehaald, en bezorgde ik uren gezelschap en verbeelding. Ik werd dé place to be voor prinsessen en paarden, koetsen en mobilhomes, de hele speelgoedkamer draaide rond mij!
Maar, meisjes worden groot. Ik belandde in de hoek van de kamer, werd een opslagplaats voor rommel.

Gelukkig trok ik nog de aandacht van speelvriendinnetjes op bezoek en…. werd ik terstond in de koffer van de auto geschoven! Ik kreeg een nieuwe thuis, waar dit verhaal van vooraf aan herbegon. Ik herleefde!

Wanneer de aandacht opnieuw wat begon te slabakken, werd ik plots een reizend kasteel. Ik reis van living naar slaapkamer naar speelkamer, en misschien nog een living,…
Met een voldaan genoegen blijf ik tot de verbeelding spreken, wat kan een kasteel meer wensen?

Mag ik bij U logeren tot ik meer verveling dan verbeelding opwek? Join the club, en laat iets weten!

Kijk. Ik vind dat zàlig!! Echt waar!! Hoe leuk is dat idee niet zeg!! Hélemaal wild enthousiast, wij! Geen commercieel gedoe, geen reclame, neen zelfs geen goed doel of vzw of wat dan ook! Heel eenvoudig: mensen met het hart op de juiste plaats. Die houden van kinderen. Ik vind het ronduit fantastisch.

We maakten ons meteen lid. Niet meteen om gastgezin voor het kasteel te zijn. Want kleine meid kreeg hier recent nog een groot poppenhuis. Dat vooralsnog op dagelijkse basis al haar aandacht en fantasie-spel opeist. De magie van een kasteel zou hier niet ten volle tot zijn recht komen. Misschien later wel. Misschien ook niet. En misschien doen wij later ook hetzelfde met ons poppenhuis. Het lijkt ons alvast een héél leuk idee.

Ik kon het niet laten om via dit blogje even ‘reclame’ te maken voor het reizend kasteel. Al is ‘reclame maken’ een compleet verkeerde term. Het reizend kasteel heeft geen reclame nodig, het gaat van huis tot huis, van kinderhartje tot kinderhartje… Het heeft zopas een nieuw gastgezin gevonden, waar het wellicht ook even zal vertoeven.
Maar toch wou ik het hier even vermelden. Misschien willen jullie ook ooit gastgezin worden? Of inspireert het jullie voor iets gelijkaardigs? Of misschien vinden jullie het gewoon een héél leuk verhaal om even te lezen…

Wie facebook heeft: ga zéker eens kijken!

2 thoughts on “Reizend kasteel

Geef een reactie

