Gedichtendag

Het was gedichtendag vandaag. Wist u dat? Misschien wel. Nu ja, ik wist het niet. Zo’n dingen gaan nogal eens aan mij voorbij… Hetzelfde geldt voor de wisseling van seizoenen en zo. Ja, dat wéét ik dan weer wel, maar ik ben me er op die specifieke datum meestal niet zo heel erg bewust van. Maar nu heb ik voor zo’n zaken dus een vierjarig kleutertje. En vooral haar school. Want school, die denkt wél aan al die dingen. Seizoenen die wisselen, carnaval die eraan komt, of zoals vandaag: gedichtendag!

En zo kwam een trotse Luna vandaag melden dat ze een suiker-koekje meehad. En een gedichtje. Voor gedichtendag.

gedichtendag

De foto is wellicht niet helemaal duidelijk. Maar het kaartje zegt:
‘Liefde is… om uit te strooien’.

En achteraan het kaartje stond een gedichtje/liedje dat vol overgave door mijn kleine meisje werd gezongen:

Ik vind jou reuzelief, jij bent de liefste die bestaat.
Zeker weten dat dit nooit, nee nooit meer overgaat.
Ik vind jou reuzelief, jij bent de liefste, ja echt waar!
Zeker weten dat dit blijft al word ik honderd jaar!

En zo hadden we hier voor de verandering ook weer eens een emotionele mama in huis :-).

Het suiker-hartje, daarvan wist Lunaatje te vertellen dat juf gezegd had dat ze het in twee mocht breken. De helft voor mama en de helft voor Luna. Maar Luna vulde meteen zelf aan: ‘maar mama, ik denk wel dat ik het ook alleen mag opeten hoor!’

Tja…

De liefde bleek hier verder wel het thema van de dag. Want in dezelde woordenvloed deelde ze nogal zakelijk mee dat ze toch niet met Robbe kon trouwen, want Robbe had haar gezegd dat hij met zijn papa zou trouwen. Ze vond dit wel een beetje raar, maar veel tijd werd er niet aan verspild. Ze gaat nu met Elian trouwen.

Goed. Dat weten we bij deze dan ook weer 🙂

2 thoughts on “Gedichtendag

  1. En weet Elian het al? En ook dat hij dan maar op de tweede plaats komt na de mama (dicit het liedje van de dag)? Nu, harten zal ze niet breken. Neen, ze verslindt ze gewoon helemaal.

Geef een reactie

