Super leuk!

‘Mama, juf heeft mij verteld wat mijn symbooltje is. Ik ben het bloemetje! Leuk hé! En een ander kindje is een vlinder, maar ik ben vergeten welk kindje. Ik ga dat morgen eens vragen. En juf is het gouden kroontje.’

‘Mama, ik zit bijna op het hoekje van het bankje in de klas’

‘Mama, vanmiddag heb ik macaroni met héééééél veel heps gegeten’

‘Mama, als de bel gaat dan mogen wij in de rij staan en een handje geven aan een vriendje. En we mogen kiezen welk vriendje. Ik zocht naar Maya, maar ja, Noï had al een handje gegeven aan Maya, dus dan heb ik een handje gegeven aan Emma. Emma is ook mijn vriendje hoor!’

‘Mama, in de klas was het dat liedje van de K3tjes van parapluutje. En de juf heeft de eend laten dansen. Gek hé! Maar de eend mocht niet op onze hoofdjes dansen. EN HIJ DEED DAT TOCH!! Op mijn hoofdje én op Elian’s hoofdje! Dat mocht niet hoor van juf!!’

‘Mama, ik heb al een tekening gemaakt! Ik heb jouw getekend met je armen hééééél wijd open. En ik wou ook nog mijzelf tekenen die jou een dikke knuffel gaf, maar ja dat was teveel werk.’

‘Mama, jij was wel gemist hé: juf heeft gezegd dat we op een ander dagje gaan turnen met juf Heidi, maar nog niet op dit dagje. Dus jij moest eigenlijk mijn turnpantoffels nog niet meegeven hé.’

‘Mama, er was een verhaaltje van een kindje dat naar school ging, maar dat kindje verstopte zich iedere keer. Maar de mama vond het kindje wel iedere keer terug.’

Grote meid: ‘Zeg Luna, was het leuk op school?’
Kleine meid: ‘Ja hoor mama, het was suuuuuuuuuuper leuk!’
Grote meid: ‘En ga je morgen dan terug naar juf Mariska?’
Kleine meid: ‘Maar mama!! IK ben nu wel al groot hé! IK BEN NU EEN KINDJE VAN JUF JEANNIQUE!!!!!!’

Volgens mij komt dat ook dit jaar hélemaal goed! Luna en school, het blijft gelukkig een fantastisch leuke combinatie…

PS: voor wie hier de medische perikelen van grote meid volgt: ook op dat vlak goed gestart. Nog niet gevonden wààr de oorzaak ligt, maar wél gestart met een reeksje ‘infuus-hangen’. Vandaag zit dag 1 er op. En ja, grote meid is daar blij mee. Er wordt nu toch op z’n minst iéts gedaan. En zo’n infuus, dat ziet er ernstig uit hoor ;-).

5 thoughts on “Super leuk!

Geef een reactie

