Drie jaar roze wolk

Drie jaar is ze inmiddels. Mijn lieve kleine àlles. Mijn mollemietje. Mijn schatteke. Mijn prutske. Mijn Lunapunaatje. Mijn lieveke. Mijn mollie. Mijn keppeke. Mijn knuffetje.

IMG_9254

Drie jaar. Drie zàlige jaren. Drie fantastische jaren. Drie onvergetelijke jaren. Drie gelukkige jaren. Drie jaren onafgebroken op een roze wolk.

Meer dan genoeg redenen om dat uitgebreid te vieren! En dat deden we, vieren! En behoorlijk uitgebreid ook… De voorbereidingen startten hier al op vrijdagavond om er uiteindelijk op zondagnamiddag een gezellig feestje van te maken! Er werden cakejes en taarten gebakken. Want dat wou grote meid per sé zelf doen. Ook al schuilt er absoluut geen bakkerin in de mama. Er werd dus wat afgevloekt en gemopperd tijdens het bakken, maar na het feestje bleek alle taart en cake zo goed als op, dus zo slecht smaakte het wellicht niet…

IMG_9296

IMG_9297

IMG_9298

IMG_9299

Voor de kindjes was er échte snoeptaart met lolly’s en alle mogelijke soorten snoep, spekjes, marshmellows, enz…

IMG_9411

IMG_9300

De tuin werd vol vlagjes versierd. Het huis vol ballonnen. Er werden stoeltjes, zeteltjes, tafeltjes, ballenbad, speelgoed, speelmatten, zwembadjes enz… geïnstalleerd.

IMG_9268

IMG_9266

Er werd verder voorzien in fruitsla, taboulé salade, groentjes, hotdogs, hamburgers, pitta’s, nog meer groentjes, nog meer fruit, brood, beleg,… En uiteraard in frisdrank, witte sangria, rode sangria, pintjes, koffie, fristi, chocomelk, appelsap, sinaasappelsap,…

IMG_9407

IMG_9413

IMG_9414

Grote meid was even vergeten dat ze de diepvries volgestouwd had met ijsjes. Dus als u er zondag bij was en geen ijsje krijg: je hebt het nog van ons te goed!

En the birthday girl? Die genoot!! Met volle teugen! Zàlig om te zien! Ze genoot van de aandacht, van de cakejes, de taart, de snoep, het eten, het drinken, alle verwennerijen, de mensen die speciaal voor haar waren gekomen,… En van haar cadeautjes! Uiteraard…

IMG_9290

IMG_9295

Om de overvloed aan cadeautjes een beetje binnen de perken te houden had tante Suzy de coördinatie op zich genomen. Het merendeel van de familie zorgde samen voor één groot cadeau: een échte grote trampoline!! Grote meid had er initieel een beetje haar bedenkingen bij. Zo’n groot ding? In onze niet-zo-grote tuin? En zal kleine meid daar wel mee spelen? En is dat niet levensgevaarlijk? En hoe krijgen we dat in hemelsnaam allemaal in elkaar gezet? Allemaal ongegronde bedenkingen, zo bleek… De trampoline werd door de aanwezige mannen netjes, zorgvuldig en veilig in elkaar gezet. Het bijgeleverde trapje én vooral veiligheidsnet suste mama’s overbezorgde gestress. Niettegenstaande het ding er véél groter uitziet dan grote meid verwacht had, kreeg het hier een perfecte locatie: àchter het grote houten speelhuis-met-glijbaan. En dus nààst het tuinhuis en netjes voor ons wilde-bloemen-perkje en de compostbak. Met andere woorden: makkelijke ‘toegankelijk’ en toch netjes uit het zicht. Zo bijft iedereen hier gelukkig :-).

IMG_9370

IMG_9371

IMG_9389

Er volgden nog cadeautjes voor lieve kleine Luna: knutselboekjes, een roze kuisset (om mama te helpen, dat spreekt voor zich!), een échte roze stofzuiger. Mét geluid. En lichtjes. Een échte prinsessenkoffer. Die nu overal mee naartoe wordt gesleept. Een roze ‘Hello Kitty’ drumstel (do not get me started!!), een setje met koffiekopjes en koffiekannetje enz… Ik vergeet hier ongetwijfeld weer een aantal zaken. Maar u snapt het wel: ze komt niets te kort, mijn lieve kleine meisje…

IMG_9303

IMG_9309

IMG_9313

IMG_9321

IMG_9326

IMG_9335

Het feestje was zàlig. De mensen fantastisch. Mijn meisje het aller-liefste… Er werd hier tot véél te laat gefeest. Maar dat mocht wel voor één keertje.

IMG_9279

IMG_9285

IMG_9393

IMG_9408

IMG_9343

IMG_9314

Drie jaar op een roze wolk. En we zijn nog làng niet van plan om van die wolk af te donderen!

IMG_9233

Zo gelukkig, wij…

IMG_9263

IMG_9256

7 thoughts on “Drie jaar roze wolk

  1. Prachtig he. Herinneringen om nooit te vergeten. Wat jij doet voor je lieve schat Elke.. Awel, vol bewondering en dikke proficiat hoor. Je bent een prachtmama.. 😉 xxx

    • Zo een leuk feest, prachtig. zo een goede mama en stralende dochter.
      Wat jij allemaal voor Luna doet.
      Dat wij daar ook mochten van genieten. Dank u wel.
      Mooie foto,s en een stralende familie oma,s opa tante en nog veel toffe mensen
      die we ontmoeten op het feest en lekker..

    • Goh Hilde, de vreugde en het geluk dat mijn kleine meisje mij schenkt, dat kan ik onmogelijk onder woorden brengen. Klinkt ontzettend melig hé, ‘k weet het. Maar toch is het zo… Dank je voor de complimentjes! Die doen héél veel deugd. Ik doe het zeker niet perfect, dat ‘mama-zijn’. Maar met ups en downs lukt het hier ook wel 🙂

  2. Mocht je problemen ondervinden bij de opvoeding van jouw kindje, één adres: het Steunpunt Opvoedingsondersteuning van het provinciebestuur. Let wel: het Steunpunt wordt ‘bevrouwd’ door een strenge tante die haar kind nooit zou verwennen.

Geef een reactie

