Bedtijd excuses

Om 20u werd kleine meid naar haar bedje begeleid. Later dan normaal, maar het metekindje van grote meid was op bezoek. En bezoek geldt hier als geldige reden om bedtijd uit te stellen.

Goed. Kleine meid dus in bed om 20u. Wat volgt was dit:
20.05u: ‘Mama, ik heb dorst’ – waarop ze water kreeg
20.11u: ‘Mama, ik moet pipi doen’ – ok, dat water werkt blijkbaar héél snel
20.23u: ‘Mama, ik moet kaka doen’ – zucht, ok, we nemen geen risico’s op dat vlak
20.35u: ‘Mama, ik zie jou graag!’ – o boy, ze schakelt over op emotionele chantage…
20.37u: ‘Mama, wij zien elkaar graag é’ – zucht, hier kan grote meid niet tegenop!
20.42u: ‘Mama, jij was jarig hé?’ – nu schakelt ze over op ‘random’ onderwerpen
20.44u: ‘Mama, wanneer ben ik jarig?’ – ze bijt zich er echt in vast, in dit onderwerp!
20.46u: ‘Mama, als ik jarig ben mag ik op de verjaardagsstoel hé!’ – yep, ze wijkt niet af!
20.47u: ‘Mama, wanneer gaan we vlagjes hangen?’ – nog steeds in ‘verjaardags-mood’
20.51u: ‘Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria’ – zangstonde, blijkbaar
20.57u: ‘Mama, er zit een haartje in mijn mond!’ – mommy to the rescue
21.06u: ‘Mama, ik wil bij jou slapen’ – i know, maar we hebben elk ons eigen bed
21.07u: ‘Mamaaaaaa, ik wiiiiiil bij jou slaaaaaaapennnn’ – huilbui/krijsbui
21.10u: ‘Mama, ik wil weer vriendinnetjes zijn!’ – huilbui is over
21.12u: ‘Mama, de wolf trekt aan mij’ – Huh? Moet ze niet eerst slapen voor ze nachtmerries kan hebben?

bedtijd

Ze gaat ongetwijfeld nog een tijdje door… Aan creativiteit geen gebrek! Aan doorzetten evenmin…

One thought on “Bedtijd excuses

  1. zeer herkenbaar, ik ben hier weer een gevecht ah leveren met mijn koppige bijna 6-jarige die op het moment dat hij meot gaan slapen, beslist om al zijn demonen vd dag los te laten. 17 keer kwam hij uit bed gisterenavond, ik ben dan maar mee gaan slapen, dat was het enige wat hielp…

Geef een reactie

