Euh… hulplijn?

Twee-en-een-half-en-nog-een-beetje is ze nu. Bijna drie eigenlijk… En blijkbaar zijn we nu reeds in het stadium dat grote meid het antwoord op Lunaatjes vragen schuldig moet blijven.

Kleine meid: ‘Mamaaaaaa! Mijn pinkje doet pijn.’
Grote meid: ‘Ocharme…. Maar dat is niet je pinkje hoor Lunaatje. Dat is je kleine teentje.’
Kleine meid: *de pijn helemaal vergeten en half in gedachten verzonken* ‘Ah ja. Dat is mijn kleine teentje.’

Na die vaststelling liet ze alles eventjes verder bezinken. Om daarna zelfbewust aan te komen trippelen:

Kleine meid: ‘Mamaaaa! Mijn klein vingertje is mijn pinkje hé!!!’
Grote meid: ‘Ja hoor Lunaatje! Héél flink! Jouw klein vingertje, dat is inderdaad jouw pinkje.’
Kleine meid: ‘En mijn klein teentje is niet mijn pinkje hé. Wat is mijn klein teentje dan?’

Euh…? Iemand? Heeft dat eigenlijk ook een naam, dat kleine teentje??

Die redeneringen van mijn lief klein Lunaatje, daar is geen speld tussen te krijgen. Maar oh boy! Ze is nog geen drie en grote meid zal vanaf nu de vragen al moeten googelen…

2 thoughts on “Euh… hulplijn?

  1. goh een vriendin van me uit Zuid-Afrika heeft een heel leuk rijmpje voor de tenen en daarin krijgen ze wel allemaal een naam :-). Ik zal het eens vragen als ze nog eens komt want zo vanbuiten kan ik het niet nazeggen…

Geef een reactie

