Ze wordt groot!

Ze wordt zo snel groot! Het lijkt precies nog sneller te gaan nu ze naar school gaat… Onze gesprekken worden ook wel ‘pittiger’, soms :-). Ze is nogal rad van tong, dat niet-meer-zo-kleine-meisje van me!

Mama: ‘Luna, als je die kousjes in de wasmand hebt gegooid dan mag je die washandjes er ook nog ingooien.’
Luna: ‘*zucht* Ik heb geen vijf handjes hé mama!’

Luna: ‘Mama, ik wil prinsessenpamper aandoen!’ (een roze pull-up pamper dus. En dat mag alleen bij speciale gelegenheden…)                                                                     Mama: ‘Nu niet hé Lunaatje, dat mag dan wel een volgend keertje.’                          Luna: ‘Maar mama, ik héb al prinsessenpamper aan!’ En inderdaad: kleine meid was zelf haar bedje uit gehuppeld, had haar pyamabroek en pamper uitgedaan, de pamper in de kast gelegd, prinsessenpamper aangedaan, pyamabroek terug aan en hup, terug haar bedje in…

Ze lijkt wel iedere dag nieuwe liedjes/versjes/rijmpjes te leren bij de juf! Het wordt moeilijk ze allemaal bij te houden… Toen ze gisteren bij de apotheek een ‘vitamientje’ kreeg begon ze spontaan te zingen:

Lekker fruit! Lekker fruit!
Snoep gezond eet lekker fruit.
Neem een peer of een banaan
… (iets onverstaanbaars)…
Snoep gezond eet lekker fruit!

Na haar eerste schoolweekje kwam ze trots een versje opzeggen over haar handjes. Met bewegingen erbij! Grote meid compleet onder de indruk uiteraard. Of wat had u gedacht. Ik schrijf het hier even neer. Voor de archieven. Want we willen die eerste versjes natuurlijk blijvend in ere houden:

Mijn handjes dansen op de trap
Mijn handjes doen van klap klap klap
Tot ziens, tot ziens                                                                                                           Tot de volgende keer
Ik ga mij verstoppen
Jij ziet mij niet meer!
KIEKEBOE!!

En ze heeft een BFF!! Zalig hé!! Grote meid vindt het fantastisch, dat haar kleine meisje een beste vriendinnetje heeft… Volgens de juf zijn ze écht twee handen op een buik. Zie je Lunaatje, dan zie je ook Mayaatje. En omgekeerd. Ze zijn altijd samen.
’s Morgens op de speelplaats zie je die twee kleine peutergezichtjes helemaal openbloeien en oplichten als ze elkaar zien. Fantastisch!

We zullen zo stilletjesaan maar eens denken aan een speeldate waarschijnlijk… Die vriendschappen, dat is zo mooi, dat moeten we onderhouden 🙂

2 thoughts on “Ze wordt groot!

Geef een reactie

