Bed-rust

Na een veel te enthousiaste start en ‘ik? ziek? Maar neen!!’-houding, zijn we hier intussen toch een beetje realistischer geworden… Er waren hier nochtans grote plannen om de drie voorgeschreven weken ziekteverlof nuttig en optimaal in te vullen. Grote kuis, uitstapjes met kleine meid, garage en kelder schilderen,… We zagen dat hier volledig zitten.

Euh… wel… Laat ons zeggen dat de verdoving en de pijnstilling intussen zijn uitgewerkt. En grote meid begrijpt intussen dat de klemtoon van ‘ziekte-verlof’ op ‘ziekte’ ligt. En niet op ‘verlof’.
Bed-rust dus. En zetelrust. En een beetje zielig doen. Dat mag ook. Het heeft geen zin om de zaken te overdrijven, maar het banaliseren van een speekselkliertumor is ook niet langer aan de orde.

Lesje geleerd. We gaan nu braafjes doen wat de dokter voorschreef. Rusten. Pijnstiller nemen. Rusten. Stil blijven liggen/zitten. Rusten. Met kleine meid naar Kaatje kijken. Rusten.

En niet meer doen alsof er niets aan de hand is. Nope. Grote meid werd geopereerd aan een speekselkliertumor en is nu herstellende. Voila. Het is er uit. We gaan niet meer stoer doen. We gaan nu flink genezen 🙂

10 thoughts on “Bed-rust

  1. Oef eindelijk! Er zijn dan toch nog zekerheden in het leven! Na een operatie volgt wat zieligheid.
    Dat ziekteverlof zal dan toch ten volle benut worden, lees ik. In bed, zeurend, en naar domme dingen kijkend op tv (sorry Luna, jij hebt een excuus: je bent nog héél erg klein!).
    Zo hoort het allemaal.

    Ik ben al blij te lezen dat je het goed stelt, dat de operatie goed gelopen is, dat je er nog steeds treffelijk uitziet (geloof me vrij: je hebt afschrikwekkende vooruitzichten geschapen over je toekomstige uiterlijk!!!) – het oog wil tenslotte ook wat. En we zitten hier toch 5 dagen op 7 heel wat uurtjes samen…

    Tot slot: als je dan toch nog zou je kelder schilderen, en je hebt nog wat tijd over, kom je dan ook nog eens met die verfkwast bij mij langs? En de haag moet ook nog geschoren worden.

    Tot later en beter,

    Katrien

    • Hihi :-). Die verfkwast blijft nog even diep in de kast liggen vrees ik… Ik probeer nu even wat te genieten van mijn portie zieligheid :-). Maar altijd welkom om de toonbaarheid van de littekens eens ‘live’ te komen keuren hé!! Ik kan ook ladiesnighten vanuit een zetel…

  2. ff zielig doen mag; ik heb het de laatste dagen ook gedaan. Heb afgelopen weekend mijn voet flink omgeslagen tijdens een trail run in de ardennen… Nu je het zegt!! miljaar mijn frank valt… MURPHY!!! de kl**tzak!!!

    Meid; genees goed hé!

      • Echt he. Op 1 been staan koken, en daarna afwassen ahja want de afwasmachineman komt pas volgende week… Irritant!

        Oh btw zin om me toe te voegen op facebook? Jessica berden is de naam 🙂

        Vind je posts leuk, je statusupdates zijn dat vast ook 🙂

  3. Toegevoegd Jessica :-). Sinds ik blog verschijnen er nog weinig fb-updates… Maar een poging tot volledige ‘fb-ban’ begin augustus is niet gelukt. Blijkbaar ben ik een grotere fb-addict dan ik durf toegeven…

Geef een reactie

