The work-out didn’t work out!

Pfff… Na meer dan een week flink en braaf aan beweging doen én gezond eten geeft de weegschaal 200 gram méér aan! Hoe kan dat nu? Er wordt hier al de ganse avond gemopperd en gepruild en calimero-gewijs van ‘het-is-niet-eerlijk’ gesakkerd.

Grote meid doet nochtans écht wel haar best. Vandaag werden zelfs de ‘start-to-run’ lessen terug boven gehaald. Nu ja ‘lessen’… in elk geval toch les 1. En het was weer een beetje doodgaan met Evy Gruyaert op de mp3. Haar muziekkeuze is niet de mijne en haar enthousiaste ‘ben je ook verbaasd hoe vlotjes deze eerste les verliep’ werd hier niet beaamd. Het was lastig. Het was zweten. De conditie is duidelijk beneden alle pijl. Niet te geloven dat er ooit een tijd was dat er min of meer vlotjes een half uur aan een stuk gelopen werd door grote meid. Maar we zijn dus opnieuw gestart. Vanaf nul. Of vanaf les 1…

En niettegenstaande een treiterende weegschaal wordt ook de gezonde voeding nog niet opgegeven. Deze avond werd nog een verse groenten-quiche klaargemaakt om morgenmiddag met wat komkommer en een tomaatje als gezonde lunch te nuttigen. Als ik niet oplet wordt ik alsnog een ‘domestic goddess’. Of op z’n minst iemand die de ‘kitchen basics’ onder de knie heeft…

Maar er mag nu stilletjesaan toch wat resultaat te bespeuren zijn. Al was het maar een schamele 100gr. Die 200gr erbij, dat zijn regelrechte pesterijen! Morgen doen we nog eens braafjes verder met dat gezonde eten en die beweging…

Maar vanavond wordt nog even van ‘het-is-niet-eerlijk’ gedaan.

4 thoughts on “The work-out didn’t work out!

  1. Ik ben 3 weken geleden begonnen met “start to run” en ik vind het zalig. De eerste keer dacht ik bij de eerste halve minuut dat ik aan het doodgaan was. Maar ondertussen loop ik vlotjes 4 minuten aan een stuk. En tot mijn grote verbazing, geniet ik er van en kijk ik uit naar de volgende training (training 9). Ik ben nochtans het onsportiefste wezen op aarde! In het heelal zelfs! 😉 De muziek vind ik best ok. Allé, ’t is niet direct de muziek die ik thuis zelf opzet, maar ik vind het wel goede muziek om op te lopen. En ik vind het wel gemakkelijk dat Evy Gruyaert zegt wanneer je moet lopen en wanneer je mag stappen. Dan moet ik zelf niet zo op mijn klok zitten kijken. Ik draag trouwens niet graag een horloge.

    Ook bij mij is het de bedoeling dat er kilo’s afgaan, maar ik heb blijkbaar meer succes dan jij. Hier is er ondertussen 5 kg af.

    • Amai, gefeliciteerd met die -5kg! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen :-(. Maar goed, we blijven hier doorgaan! Ik denk dat het nu de 4de keer is dat ik met de start to run reeks herbegin. De vorige keren netjes alle lesjes afgewerkt, maar daarna niet meer ‘onderhouden’… De laatste keer dateert al van voor mijn zwangerschap. De kleine meid wordt morgen 2 jaar, dus ja… Dat is dan terug starten met les 1 hé! ’t Is niet dat ik de muziek zo slecht vind, maar op den duur keren al diezelfde liedjes telkens terug en dat is wat minder. Het helpt natuurlijk niet als je voor de vierde keer aan de reeks begint :-). Maar inderdaad: Evy die zegt wanneer je moet lopen en wanneer je mag stappen, dat is ideaal. Je kan dan echt verstand op nul zetten. Wat hier wel het geval is bij die loopsessies :-).
      Nu nog doorzetten én de kilo’s er af krijgen en dan zijn we hier ook weer helemaal tevreden…

Geef een reactie

