Rolverwarring

We hadden hier zo net een beetje een verwarrend tafereeltje. Wel, verwarrend voor de grote meid eigenlijk. Niet zozeer voor kleine meid. Die voelt zich duidelijk zelfzeker genoeg.

Grote meid probeerde het flesje van kleine meid met yoghurt te vullen en terzelfdertijd de schotelvod nat te maken én de kraan toe te draaien. Dat was een beetje te veel gevraagd. Blijkbaar. Dus werd het een beetje een knoeiboel. Niets nieuws onder de zon, dat zijn hier gebruikelijke toestanden.

Lunaatje sloeg het allemaal gade. Een beetje meewarig. Voor zover een bijna-2-jarige peuter meewarig kan kijken. En welke reactie kwam er uit dat mondje van lieve kleine meid?

Luna: ‘Mama toch! Niet morsen, meid!’

Image

Dan sta je daar met je mond vol tanden. En je keukenvloer vol drinkyoghurt en water. Te kijken naar een zelfzekere peuter. Ik prijs me gelukkig dat ze nog niet met haar ogen kan draaien, want ik zweer het, volgens mij deed ze daar al pogingen toe! 

Die ‘mama, toch!’ daar kan ik nog mee leven. Maar die ‘meid’ zo achteraan die zin, dat klink toch wel een beetje vreemd… Zeg, wie is hier eigenlijk de mama en wie de kleine meid?

Rolverwarring. Dat is duidelijk.

Geef een reactie

