Zo vrolijk

Ze was vrolijk toen ze wakker werd. Ze werd zo mogelijk nog vrolijker toen ze haar T-shirt met het uiltje mocht aantrekken. Ze bleef vrolijk in de auto. Ze was vrolijk onderweg. Ze huppelde bijna het paadje naar de crèche op en ze kon nauwelijks wachten om bij de andere kindjes te zijn.

De crèche-mevrouwen anticipeerden heel lief op het enthousiasme van mijn kleine meisje en alle kindjes werden samen geroepen om Lunaatjes uiltje te komen bekijken. Het middelpunt van de belangstelling, ja, dat is haar favoriete plekje…

Vanavond was ze nog even vrolijk als deze morgen. En dat was ze volgens de crèche-mevrouwen ook de ganse dag geweest. Lief en braaf en flink. En vrolijk dus. Haar humeur hangt nu dus al af van haar outfit. En ze is nog niet eens twee jaar oud. Mijn god, wat staat mij te wachten als ze een jaar of 15 zal zijn?

Laat mij voorlopig nog even genieten van mijn vrolijk lief klein meisje…

Geef een reactie

