Nothing to wear!

Grote meid wordt vanavond verwacht op een huwelijksfeest. En we zijn hier nog niet echt in ‘party-mood’. Kleine meid is momenteel aan het middag-dutten, dus de mama heeft eventjes de tijd voor het nodige voorbereidingswerk.

To do:

  • Outfit kiezen
  • Bad/douche nemen
  • Haar wassen
  • Haar brushen
  • Make-up aanbrengen
  • Briefje opstellen voor de babysits

We zijn al gestrand bij het eerste punt. Ik heb niets om aan te trekken! Ja, ik weet dat hier een kledingrek staat met een 25-tal jurkjes. (Is dat veel, trouwens? Geen idee hoeveel jurkjes de gemiddelde vrouw heeft… Als dat al bestaat, een ‘gemiddelde’ vrouw). Maar het doet er niet toe. Hoeveel kleedjes hier ook in de kast hangen, niets past! Het ene is te lang, het andere te kort, er zijn er véél die te klein zijn, sommige zijn te groot, een aantal hebben het verkeerde kleur of passen niet in dit seizoen…

Ik zou nu wel kunnen klagen hoe de zwangerschap mijn lijf heeft geruïneerd. Maar dat zou om héél veel redenen compleet verkeerd zijn. De weegschaal geeft nu véél minder aan dan voor de zwangerschap. Nog veel te veel hoor, maar toch al indrukwekkend minder dan in het pre-Luna tijdperk. Minder kilo’s wil helaas niet zeggen ‘strakker lijf’. Maar goed, er bestaan hulpmiddelen. Het corrigerend ondergoed is ons niet vreemd, neen. Dat er nog steeds sporen van de zwangerschap te zien zijn, dat vind ik helemaal niet erg. Ik ben gek op mijn Lunaatje. Dus dat mama-lijf neem ik er met plezier bij.

Image

Al zou ik wel willen tekenen voor zo’n platte buik als die van de mevrouw op het fotootje hier boven.

Maar ik dwaal weer af. IK HEB NIETS OM AAN TE TREKKEN. Grmbl… Ik hoor u denken: neem alvast een bad en was uw haar, want sebiet is dat kleine meisje wakker en wordt het helemaal een stressy gedoe. Ja, ik weet het. Maar ik ben nu even te druk bezig met pruilen. Met een oude jeans en sweater aan. In bed. Met de laptop op schoot. Dit berichtje aan het typen. En aan het bedenken dat er nog van dat Ben & Jerry’s ijs in de vrieskast staat. Als er toch geen enkel kleedje past hoef ik ook niet op de calorieën te letten. Nèh!

Geef een reactie

