100 things to do

Dit lijstje zag ik al op héél wat blogs de revue passeren, dus waarom hier niet? Ik ben gek op lijstjes en zo’n ‘to-do’ lijstje doet mij al eens stilstaan bij het feit dat ik eigenlijk bijzonder weinig gedaan heb in m’n leventje. So far toch… Ik ga er relaxed en optimistisch van uit dat ik nog héél veel tijd heb om de rest van het lijstje af te werken. En nog veel lijstjes te maken.

Maar hier komen ze dus: 100 things to do! Wat in vetjes staat, is al ‘done’. En al de rest is nog ‘to do’!

  1. Started your own blog (we zijn al goed gestart! U bent hier verzeild geraakt. En dit is mijn blogstekje, dus…)
  2. Slept under the stars
  3. Played in a band
  4. Visited Hawaii
  5. Watched a meteor shower
  6. Given more than you can afford to charity (als belastingen aanzien worden als ‘charity’, dan wel natuurlijk!)    
  7. Been to Disneyland (die in Parijs dus, niet de ‘échte’)
  8. Climbed a mountain (Kemmelberg, Rode berg, Zwarte berg,… telt allemaal niet zeker?)
  9. Held a praying mantis
  10. Sang a solo
  11. Bungee jumped
  12. Visited Paris (al veel te lang geleden. Ik hoop er gauw nog eens naar toe te trekken…)
  13. Watched a lightning storm at sea
  14. Taught yourself an art from scratch
  15. Adopted a child
  16. Had food poisoning
  17. Walked to the top of the Statue of Liberty
  18. Grown your own vegetables (nu ik een tuintje heb zal ik me daar toch eens aan wagen…) 
  19. Seen the Mona Lisa in France
  20. Slept on an overnight train (‘slapen’ is veel gezegd, maar goed…)                                                              
  21. Had a pillow fight (jaar na jaar op kamp met de jeugdbeweging, dus wat denk je?)       
  22. Hitch hiked
  23. Taken a sick day when you’re not ill (ok, i’m not a saint…)
  24. Built a snow fort
  25. Held a lamb
  26. Gone skinny dipping
  27. Run a Marathon (wil ik ooit wel eens doen. Maar eerst die start-to-run. Nog maar eens.)
  28. Ridden in a gondola in Venice (wel in Venetië geweest, maar niet in de bootjes. Zonde eigenlijk…)
  29. Seen a total eclipse
  30. Watched a sunrise or sunset
  31. Hit a home run
  32. Been on a cruise
  33. Seen Niagara Falls in person
  34. Visited the birthplace of your ancestors 
  35. Seen an Amish community
  36. Taught yourself a new language
  37. Had enough money to be truly satisfied
  38. Seen the Leaning Tower of Pisa in person
  39. Gone rock climbing
  40. Seen Michelangelos David
  41. Sung karaoke
  42. Seen Old Faithful geyser erupt
  43. Bought a stranger a meal at a restaurant
  44. Visited Africa
  45. Walked on a beach by moonlight
  46. Been transported in an ambulance
  47. Had your portrait painted
  48. Gone deep sea fishing (yep! In Ierland. Héél leuk eigenlijk…)
  49. Seen the Sistine Chapel in person
  50. Been to the top of the Eiffel Tower in Paris
  51. Gone scuba diving or snorkeling
  52. Kissed in the rain
  53. Played in the mud
  54. Gone to a drive-in theater
  55. Been in a movie
  56. Visited the Great Wall of China
  57. Started a business
  58. Taken a martial arts class
  59. Visited Russia
  60. Served at a soup kitchen
  61. Sold Girl Scout Cookies
  62. Gone whale watching
  63. Got flowers for no reason (maar voel u vrij om daar verandering in te brengen!)
  64. Donated blood, platelets or plasma (in all fairness: ik mag niet van de dokter!)
  65. Gone sky diving
  66. Visited a Nazi Concentration Camp
  67. Bounced a check
  68. Flown in a helicopter
  69. Saved a favorite childhood toy
  70. Visited the Lincoln Memorial
  71. Eaten Caviar (vond ik behoorlijk ‘overrated’ eigenlijk…)
  72. Pieced a quilt
  73. Stood in Times Square
  74. Toured the Everglades
  75. Been fired from a job (wel zelf ontslag genomen, maar dat is niet echt hetzelfde)
  76. Seen the Changing of the Guards in London
  77. Broken a bone
  78. Been on a speeding motorcycle
  79. Seen the Grand Canyon in person
  80. Published a book
  81. Visited the Vatican (braaf katholiek meisje hé…)
  82. Bought a brand new car
  83. Walked in Jerusalem
  84. Had your picture in the newspaper (mét de kleine meid, toen de crèche onverwacht stop werd gezet)
  85. Read the entire Bible
  86. Visited the White House
  87. Killed and prepared an animal for eating
  88. Had chickenpox
  89. Saved someone’s life
  90. Sat on a jury (het was wel een examenjury om thesissen te jureren. Maar dat telt toch ook hé?)
  91. Met someone famous
  92. Joined a book club
  93. Lost a loved one
  94. Had a baby (mijn lieve kleine àlles. Mijn keppetje. Mijn molletje. Mijn meisje.)
  95. Seen the Alamo in person
  96. Swam in the Great Salt Lake
  97. Been involved in a law suit
  98. Owned a cell phone (this IS 2012 people! Zelfs mijn grootmoeders hebben elk een eigen cell phone…)
  99. Been stung by a bee
  100. Read an entire book in one day

Er is nog véél werk aan de winkel…

One thought on “100 things to do

  1. Pingback: Plant it, grow it, eat it… | Love, life and Luna

Geef een reactie

